• [Early Alpha] Kenshi 5 0 5 1
Текущий рейтинг:  

Автор Тема: [Early Alpha] Kenshi  (Прочитано 23964 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн Бардак


  • Боец
  • Сообщений: 871
  • ЗаКарма: +1/-0
  • Пол: Мужской
  • СКАААААЙЙЙЙЙППППП!!!!!! ©Godf))
  • Уважение: +614
    • Награды
Kenshi
« Ответ #60 : 25 Июня 2013, 16:43:39 »
0
Немного новых скриншотиков о ходе работы

третий сверху практически вылитый Эцио Аудиторе :)
...АС фактически стоит на месте с марта прошлого года, если говорить о какой-либо серьезной осмысленной деятельности и развитии.©Arh-Wish

Оффлайн MarksMan


  • Боец
  • Сообщений: 834
  • ЗаКарма: +0/-0
  • Уважение: +616
    • Награды
Kenshi
« Ответ #61 : 02 Июля 2013, 15:12:17 »
+1
0.44.0 RELEASED
New AI Job system.  Shift-click when giving an order and it will become a permanent job for that character.  Eg shift-rightclick on a half finished building and he will become an engineer, helping out with all building jobs that appear.  If you give him an order he will do it, then go back to building when he is done.  Jobs can be removed in the orders panel in the bottom right.
Character AI jobs are also loaded and saved
Face customisation added to character editor
Hair for characters
Wandering traders should now work and buy stuff from your shop counters.  They don't want your crappy looted swords though, they want food and booze and trade goods.
Totally new male character model
Entirely new bunch of armour and clothing, replaces most of the old stuff
You can find plastic surgeons in bars, basically they just re-activate the character editor for you.
Clothing and armour can modify your speed and combat skills
Clothing worn by some factions is tagged as a uniform.  This reduces the re-sale value, and in future updates will have diplomatic effects too.
NPCs are now more random and unique-looking

MAJOR BUGFIXES
Traders no longer permanently run out of money
Fixed the negative research progress bug
Game pauses during character creation, so you don't get attacked
Map screen now shows player towns again
Fixed AI problem where characters would run back and forth without doing anything





Рекомендуют начать новую игру или импортировать отряд в новую игру, иначе возможны баги с одеждой.
« Последнее редактирование: 02 Июля 2013, 15:17:23 от MarksMan »

Оффлайн MrXoT


  • Боец
  • Сообщений: 1478
  • ЗаКарма: +1/-0
  • Пол: Мужской
  • Уважение: +2190
    • Награды
Kenshi
« Ответ #62 : 02 Июля 2013, 15:16:30 »
0
ООоо круто, обновление и наконец доработали AI и ввели продажу шмоток у себя в городе, это же шикарно)))
И свет померк,
И птицы все заткнулись,
И вместо игр мы играли в Free-to-Play.

Оффлайн MrXoT


  • Боец
  • Сообщений: 1478
  • ЗаКарма: +1/-0
  • Пол: Мужской
  • Уважение: +2190
    • Награды
Kenshi
« Ответ #63 : 02 Августа 2013, 18:55:00 »
0
Walls Update Released

The update is finally done, sorry it took so long, I had to iron out many bugs and account for many different situations and wall configurations.
2 types of wall can now be built, but there will be more in the future.  Keep your gates closed and put some guards outside if you dont want bandit attacks to disturb your weak and squishy workers.


0.45.0 "Walls"

    Added walls back, with an AI overhaul.  Not 100% bug free yet, but good enough for you to play with for now.
    Added chain mail vests

BUGFIXES

    doors and gates are correctly open/closed after quickload.
    Fixed some bug with town border ranges
    Fixed some values vanishing from mod files in the constrution set.
    Research bench GUI updates now when you delete from the list
    If your gates are locked, characters wont try to open them to go out and fight if you are attacked.


You can also follow the progress of Kenshi's audio designer, Kole Hicks.  He's keeping a blog as he goes, and may even film some recording sessions.  And you'll be pleased to know that he has grown a beard so that he can work on the game more effectively.
http://kolemusician.com/blog/?p=75

In case you are wondering why he's working on music instead of the badly-needed SFX, it's because that's how he works, making the music first gives him a base for the feel of the sound effects.  And he's good, so I'm just going to leave him to work the way he feels will get the best results in the end.

Next update will probably be bug fixing, followed by armour + clothing + item crafting.  Female characters will be a while yet though, as the artists are still making all the female versions of all the clothing models.

Источник
И свет померк,
И птицы все заткнулись,
И вместо игр мы играли в Free-to-Play.

Оффлайн Бардак


  • Боец
  • Сообщений: 871
  • ЗаКарма: +1/-0
  • Пол: Мужской
  • СКАААААЙЙЙЙЙППППП!!!!!! ©Godf))
  • Уважение: +614
    • Награды
Kenshi
« Ответ #64 : 08 Августа 2013, 15:03:13 »
0
У меня в городе чтото никто ниче не покупает :(
...АС фактически стоит на месте с марта прошлого года, если говорить о какой-либо серьезной осмысленной деятельности и развитии.©Arh-Wish

Оффлайн MrXoT


  • Боец
  • Сообщений: 1478
  • ЗаКарма: +1/-0
  • Пол: Мужской
  • Уважение: +2190
    • Награды
Kenshi
« Ответ #65 : 22 Августа 2013, 05:52:28 »
0
Обновление 0.46

News time I think.  The 0.46 update is going to be boring, because all the fun stuff is being worked on in the background and disabled for release, because its not ready yet.
The update will be mostly bug fixes, mainly on the problems with walls.  There is now a proper save/load dialog box so you can have multiple saves and not get too badly ruined if any kind of save corruption happens.  There's also configurable controls too, to make things easier for some people.

Meanwhile, getting ready for future updates we have Kole Hicks just about to start on sound effects, having completed the first bit of music.  The man is awesome.  He's keeping his own news on his progress too, here is a video of his latest recording session:




Vurt has been working on improving the foliage of the existing zone and keeping people up to date on the forums.



Most of the artwork and code is in place now for female characters to be added to the game.  It's all down to Chris Roberts (our Technical Artist) now, who is handling the process of fine tuning and importing the assets into the game.  It's a pretty painstaking job, and he only works part-time (he's an indie developer too) so we have to give him a while before everything is finalised.  Hence why it won't be ready for 0.46, but probably for 0.47.

My priorities after the next update will be female characters, armour crafting, and I'm also going to take a serious look at the performance, which is getting pretty bad.  At least, I'm going to get Sam to take a look at it.

Sam has also been working on some stuff in the background, again not ready for the next update but he has done water, birds and the code for enabling multiple biomes.




Give the 0.46 update about a week.  I want to tie up all the various loose ends before I let it out, so I'm taking my time with it.  I'm going to aim for roughly monthly updates for now on, as the actual release of an update and surrounding gumpfh can take at least a days work out of me.  Bigger, less frequent updates allow us to progress faster, with the illusion that we are progressing slower.

Источник
И свет померк,
И птицы все заткнулись,
И вместо игр мы играли в Free-to-Play.

Оффлайн MarksMan


  • Боец
  • Сообщений: 834
  • ЗаКарма: +0/-0
  • Уважение: +616
    • Награды
Kenshi
« Ответ #66 : 22 Августа 2013, 10:45:13 »
0
Когда он уже боссов введет или данжи какие нить, а то делать в игре реально нефиг уже (

Оффлайн MarksMan


  • Боец
  • Сообщений: 834
  • ЗаКарма: +0/-0
  • Уважение: +616
    • Награды
Kenshi
« Ответ #67 : 21 Января 2014, 10:32:39 »
+2
UPDATE 0.60.0
Цитировать
This is quite a small update that I rushed out to patch the population problem. If you found that NPC and bandit squads were scarce in recent updates, this should fix it. Be careful if you turned up the squad numbers in the options.
 
There is also a new assault feature, where factions can approach your base and make threats and stuff. There is only one encounter included in this release, like a kind of tester. Many more will be added over time, and I will take your feedbacks into account.
 

 
0.60.0
Assaults! Bandits and other factions will approach your base and talk, giving you a chance to grovel, pay, join or anger them. This way you can avoid impossible fights at the early stages. Diplomacy in Kenshi is all through face-to-face dialogue with NPCs. Only 1 assault type is in there to start with (dust bandits), more will be added over time, from different factions.
Characters can give reasons why they are incapable of doing a task (eg the machine has no power).
Bleed rate is now shown in the GUI with arrows instead of a confusing number.
BUGFIXES
Fine-tuned the worlds population movements, so you should find you encounter way more bandits and stuff now.
Cannibals kill their prisoners properly now.
Извините, вам запрещён просмотр содержимого спойлеров.
http://www.lofigames.com/


ЗЫ: наконец то хоть кто то атаковать будет поселение, а то совсем нечем занятся в игре, после изучения всех зданий\умений.
Самый действенный способ поднять бабла, это торговать кольчугой.
« Последнее редактирование: 21 Января 2014, 10:34:48 от MarksMan »

Оффлайн Arh-Wish


  • Советник в отставке
  • awards Описание1
  • Сообщений: 3532
  • ЗаКарма: +0/-0
  • Пол: Мужской
  • Уважение: +1202
  • awards Описание
    • Награды
Kenshi
« Ответ #68 : 21 Января 2014, 13:36:05 »
0
Пейзаж на скрине красивый, вполне  8) Надеюсь автор это дело доведет до конца.


Простое выражение недовольства, без предложения альтернатив - бесполезно. (c)

Оффлайн MarksMan


  • Боец
  • Сообщений: 834
  • ЗаКарма: +0/-0
  • Уважение: +616
    • Награды
Kenshi
« Ответ #69 : 21 Января 2014, 15:14:15 »
0
Чето эти инди-разработчики не радуют последнее время, что Дин Хол, что автор сабжа, бабла срубили и затормозились ))

Оффлайн MrXoT


  • Боец
  • Сообщений: 1478
  • ЗаКарма: +1/-0
  • Пол: Мужской
  • Уважение: +2190
    • Награды
Kenshi
« Ответ #70 : 21 Января 2014, 15:17:22 »
0
Вроде этот чувак то что делает кенши и не обещал что все быстро сделает, да и бабла он срубил не много, в основном работает один и периодически нанимает фрилансеров.

А вот стардрайв реально сфейлился, наобещал разраб дохрена, собрал бабло да и забил на проект и начал новый и всем теперь заново придется его покупать.
« Последнее редактирование: 21 Января 2014, 15:19:01 от MrXoT »
И свет померк,
И птицы все заткнулись,
И вместо игр мы играли в Free-to-Play.

Оффлайн MarksMan


  • Боец
  • Сообщений: 834
  • ЗаКарма: +0/-0
  • Уважение: +616
    • Награды
[Early Alpha] Kenshi
« Ответ #71 : 01 Апреля 2016, 10:16:53 »
0
Вроде этот чувак то что делает кенши и не обещал что все быстро сделает
Супер мееееедленная разработка немного продвинулась ))
http://lofigames.com/beta-update-0-90-released/

Оффлайн MrXoT


  • Боец
  • Сообщений: 1478
  • ЗаКарма: +1/-0
  • Пол: Мужской
  • Уважение: +2190
    • Награды
[Early Alpha] Kenshi
« Ответ #72 : 01 Апреля 2016, 10:56:00 »
0
Супер медленная? пфффф это еще быстрая и хотябы результативная, есть такая игра cube world называется, так вот разраб собрал на нее деньги, выпустил альфу и пропал на 3 года и все это время от него ни слуху ни духу(даже все начали думать что он умер), так вот месяца два назад он проснулся и начал продолжать доделывать игру, видимо деньги кончились.
И свет померк,
И птицы все заткнулись,
И вместо игр мы играли в Free-to-Play.